recenzie carte secrete in miez de noapte kasie west editura leda edge

Recomandare de lectură: Secrete în miez de noapte de Kasie West

În topul cărților mele preferate se numără deseori cărțile romantice care combină iubirea cu amuzamentul și cu lecțiile de viață. După ce am descoperit cărțile lui Kasie West pot spune că m-a atras din ce în ce mai mult stilul autoarei. Cu toate că P.S. Îmi placi nu m-a impresionat la momentul citirii, am descoperit mult mai târziu Iubit de împrumut care m-a cucerit (am citit cartea pe nerăsuflate) și acum am oferit o șansă cărții Secrete în miez de noapte și pot spune că nu am regretat.

Când te simți diferită și nefeminină

Charlie este o adolescentă care pare diferită de definiția clasică a fetelor de vârsta ei. Charlie locuiește cu tatăl și cei 3 frați ai săi și chiar are și un al 4-lea “frate”, prietenul din vecini alături de care au crescut toți. Trăind printre băieți și fără o mamă, Charlie pare să aibă atracție spre activități care deseori sunt asociate cu băieții: sporturi la care excelează precum este și fotbalul pe care îl joacă deseori cu frații ei și cu vecinul pe nume Braden, nu se machiază, se îmbracă în haine mai lejere, “nefeminine”.

Coșmarurile care o urmăresc pe Charlie

Cu toate că viața fetei pare una bună, cartea ne aduce în atenție ceva important încă din primele pagini. Probleme cu care Charlie se confruntă și pe care uneori nu știe cum să le gestioneze. Astfel ea ajunge să ia diverse amenzi din cauză că depășește limita legală de viteză, deseori aleargă până la suprasolicitare, încearcă să facă totul perfect, să fie mai bună decât frații săi sau decât cei din jur…dar oare de ce?

Aflăm mai apoi diverse informații despre trauma prin care adolescenta în vârstă de 16 ani încă trece după pierderea mamei sale în urmă cu mulți ani. Spre final aflăm mai multe detalii despre ceea ce s-a întâmplat în trecut, dar până atunci ne bucurăm de o evoluție a lui Charlie care, treptat, începe să se descopere mai mult.

Evoluția personajului

După ce tatăl ei o obligă să se angajeze pentru a-și plăti datoriile, Charlie descoperă că noua ei slujbă ciudată din domeniul “fetelor” care se machiază și poartă ținute feminine poate că nu e așa ciudată. Charlie începe să descopere lucruri noi care îi plac și ei, deseori ea întrebându-se cine e cu adevărat și oare cum ar fi îndrumat-o mama ei atunci când are probleme.

A fost fain să trec cu Charlie printr-o serie de peripeții, să îi văd evoluția chiar dacă sunt momente când ea calcă strâmb, acționează impulsiv sau greșește față de cei apropiați. Cu toate acestea, ieșirile ei sunt cumva normale, frustrările adolescentine fiind întâlnite chiar și când nu ne confruntăm cu pierderea unui membru important al familiei.

Povestea de dragoste

Am ajuns și la partea mea preferată probabil, povestea de dragoste care se naște față de un personaj masculin. Viața amoroasă a lui Charlie este undeva la zero până în momentul când ea începe să experimenteze noi activități alături de noile prietene. Această viață diferită prin care Charlie trece o face să se simtă vinovată și, deseori, o ascunde de frații săi.

Cu toate acestea, Charlie uneori își dorește să discute mai mult cu Brandon, cel cu care își formează și o rutină de a discuta “pe ascuns”, noaptea, la gardul dintre casele lor (denumirea originală a cărții fiind On the fence).

O carte frumoasă, plină de multe emoții, care te face și să râzi, și să vrei să plângi, dar și să trăiești din nou momentele adolescenței când totul pare tragic și de neînțeles. Mi-au plăcut mult toate personajele și ideile autoarei. Am reușit să mă relaxez în timp ce nu am putut să las cartea jos din mână. Abia aștept să mai descopăr la Cartepedia și alte cărți așa de frumoase.

Ție îți plac cărțile amoroase și amuzante?

recenzie carte secrete in miez de noapte kasie west editura leda edge recenzie carte secrete in miez de noapte kasie west editura leda edge