recenzie carte biblioteca de la miezul noptii matt haig editura nemira

Matt Haig este unul dintre acei autori care aduc ceva diferit în scrierile lui. De când i-am descoperit cărțile, mi s-a părut interesant să îi descopăr stilul unic care e cumva combinat cu trăirile depresive inspirate din viața reală a autorului.

Biblioteca de la Miezul Nopții este o carte diferită, în sensul că are și ceva magic în ea. Facem cunoștință cu protagonista noastră, o femeie care nu are cea mai grozavă viață. Toate alegerile făcute în viața ei par să fie un regret și ceea ce are în prezent nu o satisface. De aici îi apar și gândurile sinucigașe care o fac să recurgă la o alegere dificilă, înspăimântătoare, dar pe care oamenii suferinzi de depresie o au uneori în minte.

Am citit această carte acum câteva luni și pot spune că a fost o lectură captivantă și rapidă. Matt Haig a reușit să recreeze ideea morții într-un mod aparte. Trecerea spre moarte, purgatoriul, este simbolizat în carte de o bibliotecă a nopții, un loc special unde sufletele se adună pentru a descoperi unde le-ar fi dus celelalte căi ale vieții.

Mi s-a părut o carte foarte bună care pune accent pe faptul că deseori trăim ancorați în trecut, în alegerile pe care le-am făcut și pe care le regretăm. Visăm la ceva ce ar fi putut fi și uităm să apreciem prezentul. Nu realizăm cât de bine ne-au făcut anumite alegeri și de aceea trăim mereu triști. Vă recomand cu mare drag această lectură care vă va face să priviți viața cu ochi noi și să vă bucurați mai mult de tot ce aveți și de toate realizările făcute până în prezent.

Ați citit cărțile lui Matt Haig? Care v-a plăcut? 😘📚