recenzie carte mortina barbara cantini editura corint junior trandafiri flatlay
coperta carte mortina barbara cantini editura corint juniorGen: Ficțiune, Halloween, Pentru copii, Umor, Prietenie, Carte ilustrată
Format: Copertată
Număr de pagini: 56
Format: 155 x 215 mm
Traducător: Geanina Tivda
Apărută în 2018 la editura Corint Junior

Mortina este diferită de alți copii: ea este o fetiță zombi. Trăiește la Vila Decadența cu mătușa Dispăruta, iar prietenul ei de nedespărțit este Tristețe, un levrier alb-gri. Mortina își dorește să se joace cu copii de vârsta ei, dar îi este interzis să fie văzută, din cauza că i-ar putea speria. Sărbătoarea de Halloween este însă cea mai potrivită ocazie! Mortina nici măcar nu trebuie să se costumeze… Dar ce se întâmplă când ceilalți copii descoperă că ea nu poartă, de fapt, nicio mască?Vă veți întreba cine este Mortina și de ce povestea ei a ajuns într-o carte. Mortina este o fetiță aproape ca toate fetițele, dar o fetiță zombi. Locuiește într-o vilă retrasă, împreună cu mătușa ei. Este tot timpul însoțită de un ogar cenușiu și nu are voie să meargă la joacă, în împrejurimi, cu ceilalți copii de vârsta ei. Mătușa sa crede că, dacă Mortina se va arăta în lume, palidă și având însușirea specială de a-și desprinde fără durere orice parte a corpului, ca apoi să o pună la loc, i-ar putea speria de moarte pe cei mici. Însă întâmplările prin care va trece Mortina ne vor demonstra că mătușa se înșală…
Rating: 5+/5

Fetița zombi

Nu, nu a venit Halloweenul, dar asta nu m-a oprit să mă bucur de lectura Mortina a autorului Barbara Cantini apărută la Editura Corint Junior în această perioadă. Cărticica simpatică și viu ilustrată de Cantini m-a captivat încă de la prima pagină și pot spune că mi-a intrat la suflet într-un mod neașteptat! Imediat cum am primit-o mi-a transmis un sentiment aparte, care pentru un cititor este extrem de important din când în când. Probabil a fost vorba despre un entuziasm copilăresc pe care mi-ar plăcea să îl am în suflet în fiecare zi! 😍

Mortina este o fetiță zombi care locuiește în Vila Decadență împreună cu mătușa Dispăruta și este mai mereu însoțită de bunul ei prieten Tristețe, un levrier alb-gri.

Fetița este mereu dornică de a-și face prieteni, însă faptul că ea este diferită de copiii normali o face pe mătușa sa să îi interzică contactul cu alte persoane. Mortina este tristă, dar nu se lasă bătută, lucru de admirat la ea.

Halloweenul

Odată cu venirea sărbătorii de Halloween, Mortina este extrem de fericită pentru că poate ieși în lume fără să îi sperie pe cei din jur și fără să trezească suspiciuni. Se costumează cât poate ea de bine (nu că ar avea nevoie), își ia chiar și capul unchiului Funesto (vechea casetă de bijuterii a mătușii) pe post de sacoșică pentru bomboane. Voila!

Casele și străzile sunt frumos împodobite iar la scurt timp după ce Mortina iese din casă are să se întâlnească cu un grup de copii. Curajoasă, ea le propune să li se alăture, și eforturile ei nu sunt în zadar! Fetița zombi ajunge să se distreze de minune și să colinde alături de noii ei prieteni.

Ce se întâmplă însă atunci când Mortina se dă de gol că este un zombi? Cum reacționează copiii din jurul ei?

Toți suntem unici, speciali și nemaipomeniți

Această cărticică scurtă, dar de efect, este plină de amuzamentpersonaje unice și pune accent pe probleme importante pe care orice copil sau adult ar trebui să le aibă în minte. Plină de învățăminte, Mortina este o lectură care te învață să nu faci diferențe între cei din jurul tău și pune în evidență puterea prieteniei de care mulți adulți uită odată cu trecerea timpului.

Dacă vreți să aveți parte de o lectură scurtă și frumoasă în zilele acestea reci, vă recomand cu mare căldură o întâlnire cu Mortina, fetița zombi care a sfidat regulile și a devenit fericită. 😊

Voi ați apucat să citiți această carte? Cum vi se pare? Vă plac lecturile simpatice și pline de ilustrații? 😘