recenzie carte dosarul popcorn detectivii aerieni ana rotea editura arthur

Gen: Ficțiune, Pentru copii, Aventură
Format: Broșată
Număr de pagini: 224
Format: 160 x 200  mm
Data apariției: Mai 2016 || Editura Arthur || Goodreads

Popcorn, porcuşorul de Guineea mult iubit al lui tanti Geta, vecina de la 4, a dispărut. Echipa micilor detectivi de pe scară se autosesizează şi începe ancheta. Marlău, Gesicaflecer, Bolumbo, Scupidu şi Şerloc sunt Detectivii Aerieni şi împreună lucrează neobosit la Dosarul Popcorn: interoghează şi ţin sub observaţie suspecţi şi adună probe cu un profesionalism rar întâlnit la nişte puşti de 11, respectiv 4 ani şi la… un beagle. Iar gașca rivală, Fafeflafi, le pune mereu beţe-n roate.

Rating: 5/5

Popcorn, porcușorul de guineea dispare

Cu toate că citesc destul de des cărți pentru copii, nu sunt multe ocazii în care să mă delectez cu o carte scrisă de un autor român. Am fost extrem de entuziasmată să lecturez Dosarul Popcorn după ce am auzit multe păreri bune despre scriitoarea Ana Rotea (care, btw, este din același oraș ca și mine, whoop whoop – really proud!). După ce a ieșit câștigătoare a Trofeului Arthur în 2015 pentru categoria de vârstă 8-14 ani, autoarea s-a bucurat de un succes care s-a simțit prin intermediul cititorilor mulțumiți!

Odată pornită la lectură, am fost acaparată de personajele cărții și de cursivitatea stilului Anei Rotea. Personajele principale ale acestei lecturi sunt în număr de 4 (Marlău, Gesicaflecer, Bolumbo, Scupidu) la care adăug și cel de al cincilea inculpat, cățelul Șerloc. Motivul care declanșează toată acțiunea este reprezentat de dispariția porcușorului de guineea pe nume Popcorn, pe care tanti Geta îl dă dispărut.

Vestea ajunge repede la copiii Teo, Ada, Bobo și Bibi (și Sherlock, ofc) care se decid să inspecteze acest caz misterios. Mi s-a părut tare hazliu să asist la momentele când aceștia își aleg diverse nume de cod cu tematică detectivă și apoi își organizează grupul sub numele de Detectivii Aerieni.

Detectivii Aerieni

Până nu citiți această carte nu aveți cum să simțiti stilul minunat al copilăriei pe care Ana Rotea îl expune cu măiestrie în Dosarul Popcorn. Aventura prin care trec cei patru copii este palpitantă și cred că orice copil s-ar bucura și s-ar amuza de gândurile pe care le au protagoniștii.

Consider că autoarea a reușit să îi contureze destul de bine pe cei patru și toate năstrușniciile care le trec prin minte mi se par demne de gândirea pe care o au copiii. Nu ai cum să nu râzi alături de Marlău, Gesicaflecer, Bolumbo și Scupidu la fiecare pas. Cu toate că ancheta lor nu este o complexitate de rangul Agathei Christie, aceștia reușesc să se apropie bine de pașii pe care un detectiv adevărat i-ar urma pentru rezolvarea unui caz.

Ca să fie tot tacâmul complet, nu doar Detectivii Aerieni sunt cei care vor să rezolve cazul misterios ci și gruparea Fafeflafi care va deveni inamicul DA!

Pe parcursul investigațiilor am avut parte de o contopire dintre lumea copiilor cu cea a adulților și am asistat la diferențele dintre aceștia, lucru care te poate pune pe gânduri. Cu toate că inocența și amuzamentul copilăriei sunt pe primul loc în Dosarul Popcorn, lumea adulților este și ea prezentă și ne sunt prezentate diferite tipuri de caractere care mă fac să nu îmi doresc niciodată să fiu cu adevărat un adult. :))

Ajunsă la finalul cărții am realizat că am zâmbit de fiecare dată când am citit din Dosarul Popcorn și mi-aș dori ca și voi să zâmbiți așa că vă invit la lectură! Sunt sigură că veți fi cuceriți de Ana Rotea și veți simți o căldură tipic românească de care nu veți dori să vă despărțiți. Și nici nu o veți face prea curând pentru că la rând se află următoarele două volume din această serie: Dosarul clopoțeilor de Crăciun și Dosarul unei vacanțe de groază. Abia aștept să le citesc pe ambele și să vă spun prin ce aventuri a mai trecut gașca Detectivilor Aerieini!

Citate:

“— Suntem urmăriți.
— Zici tu? l-a ironizat Gesicaflecer. Oare care dintre mesajele de pe cornete te-ai convins? Ăsta cu «Suntem cu ochii pe voi» sau ăsta cu «Vă urmărim pas cu pas»?
— Hm… a ignorat-o Marlău desfăcând și cel de-al treilea cornet încasat. «Noi, adică ei, urmăritorii! Dar cum îndrăznesc ăștia! Cine sunt, măi, ăștia care ne fură numele?
— Uite, scrie aici, i-a reaminit Gesiaflecer. Își spun Fafeflafi.
— Vlafefavii ăștia! a pufnit Marlău. Bolumbo, ce ai mai aflat despre ei? Ai ceva nou de raportat?
— Fa-fa-fla-fi! a intrat în transă Bolumbo. Specia nouă de copii care locuiește acum la etajul 6 al blocului nostru, vizavi de apartamentul meu. Nu sunt mutați de-a binelea, sunt doar în vizită la rudele lor, în vacanța de vară. Sunt tripleți, nu dintr-aceia identici, dar oricum îți dai seama că-s frați, că seamănă prea tare.[…]” (p.62)

“— Tată, auzi, eu și niște prieteni, toți minori, vrem să mergem până în piață cu mașina unui prieten necunoscut al unei prietene pe care am cunoscut-o azi. Nici ea nu e tocmai prietena noastră, ci a vecinei Geta, tipa aia pe are o crezi tu nebună. În fine, vrem să știm dacă ne dai voie să mergem cu ei. Ce? Păi, clar, intenționăm să ne și întoarcem… Granița? Nu, nu cred că trecem granița până la piață… Ha? Știu să mă întorc de la piață cu ochii închiși! Ai încredere în mine! Da, și cu Bibi. Unde e Bibi acum? Habar n-am… Nu-mi aduc aminte când l-am văzut ultima oară. Aha! Gata, stai liniștit, e sub furgoneta lui nenea ăsta. Da, e pornită mașina. Dar nu merge furgoneta, doar motorul e pornit! Bine, dacă e atât de important pentru tine, scot copilul de sub mașină chiar acum. Nu, nu voi încerca să îl vând pe Bibi la piață, am depășit acel moment. Bine, tată, pa! A zis că ne lasă. Hai, hopa sus cu toții!” (p.82)